Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod:
Rabatt med avtal eller befintlig kod:
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Alla bilder bär ett ljus och beroende på hur ljuset används kan motivet och känslan i bilden få olika karaktär. Denna karaktär kan du använda för att förstärka ditt budskap och varumärkes visuella identitet.
Tillsammans med semiotikern Karin Sandelin från Kantar Sifo har vi rett ut vilka olika budskap du kan kommunicera med några olika ljussättningar i bild. Scrolla ner och låt dig inspireras av våra bästa
bildval anpassade efter tipsen, se en kort
film och ladda hem ett fördjupande
whitepaper om ämnet.
Häng med och bli en bättre bildkommunikatör med oss!
Det kalla ljuset
Det kalla ljuset utomhus inger en känsla av det "nordiskt kalla" och autentiska, medan det kalla ljuset inomhus – utan uppenbar solljuskälla, skapar en mer klinisk prägel
"a la stockholmsvitt".
Det varma ljuset gör hela motivet varmt, välkomnande och tryggt. Värme förknippas ofta med positiva känslor och kulturellt bygger vi ett gemensamt bildspråk kring varma färger och varmt ljus som något inbjudande och vänligt.
Punktbelysning är ett effektivt sätt att signalera att motivet är något extraordinärt och upphöjt.
I en ljussättning med kontraster mellan ljus och skugga får du ett mer dramatiskt uttryck i bilden långt från autentisk förankring – vare sig motivet är vardagligt eller ovanligt.
Här får du fler bildexempel och fördjupad information om att kommunicera med några olika ljussättningar. Skriv ut och spara, eller kanske dela med dina kollegor?